Święta mają poprawić sytuację w handlu w sklepach tradycyjnych – wynika z ostatniego badania przeprowadzonego przez M/platform.
Badania ankietowe przeprowadzone przez M/platform w końcu listopada wykazały niewielki spadek nastroju wśród prowadzących małe i średnie punktu handlu spożywczego. Listopadowy wskaźnik NHT był niższy od październikowego o 2,2 pkt, i wyniósł 20,8 pkt. i był 2,6 pkt. niższy od wartości prognozowanej na listopad w poprzednim badaniu.
Zdecydowany wzrost zanotował wskaźnik NHT+1 będący oceną przyszłego okresu. W stosunku do poprzedniego badania wzrósł on o 16,0 pkt. i wyniósł 39,4 pkt.
Perspektywa niedziel handlowych w grudniu oraz zwiększonych zakupów związanych z okresem świątecznym i Nowym Rokiem sprawiła, że mimo ogólnej trudnej sytuacji obserwowanej w tym sektorze handlu, prowadzący małe i średnie sklepy liczą na pozytywne zakończenie roku.
Światełkiem w tunelu może okazać się lekkie przyhamowanie inflacyjne. Rosnąca inflacja i wysokie ceny energii były w ostatnich miesiącach najważniejszymi czynnikami mającymi wpływ na nastroje w handlu tradycyjnym.
***
Badanie przeprowadzono w ostatnich dniach listopada wśród prowadzących lokalne sklepy handlu tradycyjnego.
Wskaźniki NHT i NHT+1 osiągają wartości w przedziale od 0 do 100 pkt.
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.